Startdag winterwerk

Dit jaar hebben we een gespreid startweekend. Dit betekent dat de zaterdag en zondag niet direct achter elkaar zitten. Door omstandigheden was het dit jaar niet haalbaar om de laatste zaterdag van september de startdag te houden. Daarom zal dit jaar de start van het winterwerk plaatsvinden op:

Zondag 29 september: is ’s ochtends de startdienst, waarbij ds. H.P. de Goede ons hoopt voor te gaan in de Ichtuskerk. De Herv. Kerk zal deze dag ook een eigen dienst hebben met een eigen voorganger. Een week eerder op zaterdag 21 september hebben we een gezellige middag/avond met de gemeenteleden van de Hervormde kerk en de Ichtuskerk.

Voor de kinderen is er de gelegenheid om van 14.00 – 1 6.00 uur mee te gaan naar de Mèkkerstee in Ouddorp. Op deze geitenboerderij kan er bij de dieren gekeken worden en gespeeld in het speeltuintje. Daarnaast is er voor de kinderen een ijsje. We zullen om 1 3.00 uur bij de Ark (Nieuwstraat 25a) verzamelen. Voor de volwassenen is er de mogelijkheid om een (gedeelte van de) autopuzzelrit van het Streekmuseum te rijden. De totale rit is 3 uur (77 km). Omdat dit wellicht wat lang is, kan de route altijd nog ingekort worden. De route komt ook langs de Mèkkerstee, waardoor er ook voor de volwassenen de mogelijkheid is om hier een consumptie te nuttigen. Door de volwassenen mag er gekozen worden voor koffie/thee+ cake of een ijsje. (Indien men beide wil, zal één van de twee uit eigen zak betaald dienen te worden ) Vervolgens wordt iedereen om 17.30 weer bij de Ichtuskerk (Kerkstraat 2) verwacht. Hier zal om 18.00 uur Pa-Tatjes on tour ons van friet en snacks voorzien. Voor degenen die niet mee kunnen/willen naar de Mèkkerstee is er natuurlijk ook de mogelijkheid om op dit moment bij de startdag aan te sluiten. De kosten bedragen: Kinderen 0 t/m 3 jaar gratis Kinderen 4 t/m 9 jaar € 5,- Iedereen van 1 0 en ouder € 1 0,- We vragen u zich voor deze dag aan te melden, omdat we graag weten hoeveel mensen we kunnen verwachten, en om te zorgen dat het u aan niets ontbreekt.

Aanmelden kan tot en met het weekend van 7/8 september.

Wat we graag van u willen weten is:

Dhr./Mw./Familie:_________________________________________________

o …… .. (aantal) personen gaan mee naar de Mèkkerstee

o Ja ik heb een auto beschikbaar en wil rijden. Ik heb nog …… (aantal) vrije zitplaatsen in de auto.

o …… . (aantal) personen doen mee met de puzzelrit

o …… .. (aantal) personen eten mee

o …… ...Ik heb vervoer nodig om bij de kerk te komen.

o …… . (aantal) personen jonger dan 1 0 jaar

o …… . (aantal) personen van 1 0 jaar of ouder

Aanmelden kan bij Corinna de Kat of bij Margreet van Seters Iedereen is van harte welkom!

De Startdagcommissie, Peter Vogelaar, Corinna de Kat en Margreet van Seters

Leiding the Attic

Voor het nieuwe seizoen zijn we op zoek naar nog enkele leiders erbij voor The Attic. Elke eerste zaterdag van de maand is er op de zolder (The Attic) van de Ichtuskerk (Kerkstraat 2) een gezellige avond voor alle kinderen van het Voortgezet Onderwijs. Tijdens deze avond openen we met gebed en een stukje uit de Bijbel en een korte overdenking uit een Bijbelstudie boekje voor de jeugd. De rest van de avond is vaak redelijk vrij en kan eventueel door de jeugd zelf ingevuld worden. Je kunt je aanmelden bij Corinna de Kat of bij Margreet van Seters Je bent van harte welkom!